Castile moto omologate FIM. Avem sau nu nevoie de ele? Cu ce sunt diferite de alte casti neomologate?

Castile moto omologate FIM. Avem sau nu nevoie de ele? Cu ce sunt diferite de alte casti neomologate?
Deoarece acest subiect este prezent din ce in ce mai mult in grupurile de socializare si forumurile de specialitate, ne-am decis sa abordam situatia castilor moto omologate suplimentar de catre FIM, dar pentru asta trebuie sa clarificam ce inseamna FIM.
FIM este acronimul Federatiei Internationale de Motociclism, federatie ce patroneaza toate competitiile motorizate pe 2 roti de orice nivel, dar cele mai importante pentru acest subiect sunt MotoGP si WSBK - World Superbike. In campionatele respective, toti pilotii sunt obligati prin regulament sa utilizeze casti moto de protectie, omologate de catre FIM. Lista completa a modelelor ce sunt omologate poate fi regasita pe site-ul federatiei accesand urmatorul link : lista casti moto omolate FIM .
Acum vine intrebarea cheie, cu ce sunt diferite castile omologate FIM de celelalte casti omologate ECE 22.05, DOT sau SNELL ?

Ei bine, aceasta testare suplimentara a venit din mai multe motive, dar cel mai important este asigurarea unui nivel de siguranta cat mai ridicat in conditiile in care dezvoltarea motocicletelor este mult mai rapida decat dezvoltarea echipamentului de protectie pentru pilot. Cu viteze ce deja depasesc 360 de km/h pe linia dreapta a majoritatea circuitelor din calendarul competitional, FIM a obligat producatorii de echipament sa inoveze si sa depaseasca criteriile de testare standard.
Nu vom intra in detalii amanuntite ce tin de caracteristici tehnice, date ce pot fi vazute pe site-ul FIM, dar in esenta toate castile ce prezinta omologarea FIM depasesc condtiile de testare ECE, DOT si SNELL si intr-un singur cuvant protejeaza mai bine pilotul.

Dar, daca eu sunt motociclist de strada, ce nu este implicat in competitii am nevoie de acest fel de casca?

Mai multa protectie nu are cum sa strice nu? Raspunsul din pacate nu este atat de simplu, pentru ca pot fi si motive pentru care o casca omologata FIM nu este poate cea mai buna alegere. De exemplu, pretul unei astfel de casti este in regiunea a 1000 de Euro si stiu ca poti considera ca valoarea individului si sanatatea acestuia nu are pret dar in alegerea unei casti trebuie sa tii cont si de destinatia acesteia. Daca folosesti o motocicleta naked in oras, faptul ca ai o casca racing cu omologare FIM nu te va ajuta suplimentar la vitezele mult mai mici de deplasare, dar cu siguranta vei avea un disconfort prin faptul ca aceste tipuri de casti sunt construite pentru performanta. In esenta, o casca racing este mai zgomotoasa si este atat de ventilata incat in conditii climatice ceva mai reci simti ca mergi cu capul descoperit.

Cum identific daca produsul din magazin este acelasi cu cel din lista prezentata pe site-ul FIM?

Aici, producatorii de casti, dorind sa promoveze mai mult produsele proprii, binenteles ca nu ne ajuta foarte mult, venind cu denumiri cel putin derutante. De exemplu, LS2 are omologat modelul Thunder C GP, dar acesta nu poate fi cumparat in magazin decat sub denumirea de Thunder C, produs ce pare identic dar de fapt nu este. Primul fiind omologat FIM, cel oferit consumatorilor fiind o casca omologata ECE si DOT.
Producatorii ce ofera acelasi produs si pilotilor de MotoGP cat si publicului larg sunt : AGV, BELL, MT Helmets, SHOEI, ARAI si SUOMY. Lista este in continua modificare deci mai pot aparea modele noi fata de data scrierii acestui articol.
Dar totusi cum pot identifica daca produsul este omologat FIM? Ei bine, fiecare casca moto omologata FIM are obligatoriu o eticheta holografica, ce contine un cod QR scanabil, amplasata pe curelusa de asigurare a castii si cusuta, nu lipita in locatia respectiva. La momentul scanarii codului QR, sunteti redirectionati in pagina dedicata castii respective de pe site-ul FIM.
De mentionat, ca omologarea FIM este specifica fiecarei marimi in parte, asadar pot fi modele de casti ce sunt omologate doar in anumite marimi, cum este cazul BELL PRO STAR ce are omologare doar pentru marimile S, M si L.



In concluzie, alegerea ehipamentului ramane o chestiune personala, pur subiectiva dar acum ai datele necesare pentru o alegere ceva mai educata si in acelasi timp te poti feri de reclamele mai putin oneste alte unor producatori sau comercianti.
 

Suport clienti Luni-Vineri 10-18, Sambata 10-14, Duminica inchis

0726321604 office@bikermag.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!